شنبه 30 / 12 / 1391برچسب:, :: 8:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

فرستنده یAM

قطعات مورد نیاز:

1-ترانس صوتی1000/8اهم

2-کریستال1MHz

3-باتری کتابی9v همراه با سر باتری

مدار:

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

این میکروفن مخفی در واقع یک فرستنده ی FM بوده اما به دلیل حساسیت بالای آن و کوچک بودن حجم مدار میتواند به عنوان میکروفن مخفی بکار رود.

 



پنج شنبه 28 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:37 ::  نويسنده : ahmad & saman

سعی کنید ولتاژ صاف و رگوله شده ای را به ورودی این مبدل وارد کنید برای افزودن ولتاژ خروجی در حد 0.6یا1.3ولت میتوانید یک دیود اضافی 1N4001را با دیود قبلی سری کنید.ممکن است بخواهید به جای رگولاتور 7812از رگولاتور7815استفاده کنید.ترانزیستور را به هیت سینگ مناسب مجهز کنید.

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 27 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : ahmad & saman

این شدت میدان متر بسیار ساده بوده.و همچنین حساس است. با استفاده از یک ولت متر دیجیتالی معمولی می تواند شدت سیگنالRF را تا چند صد مگاهرتز اندازه گیری کند.

 

دیودAA119حساسیت بیشتری نسبت به OA91 در این مدار دارد.بدون هسته فریت هم میتوان مدار را بکار برد ولی با هسته فریت حساسیت بیشتر می شود .هسته میتواند استوانه یا حلقوی باشد و فقط قطر آن بایستی6میلیمتر باشد و ابعاد دیگر آن مهم نیست.سیم مورد استفاده برای سیم پیچی mm0.6تاmm0.8 می تواند باشدو آن را6الی 8دور به دور هسته با فاصله ی حلقه های سیم پیچ 1الی2میلیمتر که مناسب برای حوالیMHz100 است بپیچید.ولت متر بایستی برای پایین ترین رنجdc اندازه گیری خود تنظیم شود تا بیشترین حساسیت بدست آید که معمولا برای اکثر میتر ها200mv است.در این مدار بکار گیری ولت متر دیجیتالی چند مزیت و برتری نسبت به نوع عقربه ای دارد.اول اینکه امپدانس میتر دیجیتالی خیلی بالاست که در حدود 10meg/voltدر اکثر میترها می باشد.این امر باعث شنت اضافی و بی جهت در مدار تانک نمی شود.دوم اینکه در مقایسه با میترها عقربه ای اختلاف شدت سیگنالهای خیلی جزیی می تواند به راحتی مشاهده شود.سوم اینکه خطی بودن میتر دیجیتالی بهتر بوده و پاسخگویی خوبی به هردو سیگنال ضعیف قوی دارد.

آنتن مورد استفاده از نوع کشویی 50 سانتیمتری است.



پنج شنبه 26 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:34 ::  نويسنده : ahmad & saman

مدار یک فرستنده ی مدولاسیون فرکانسی با استفاده ترانزیستورBC547که هم عمل تقویت صوت و اسیلاتور وهم سوار کردن صوت بر روی فرکانس رو انجام میده که سیگنالهای صوتی توسط میکروفن خازنی مدار دریافت میشه و از طریق خازن10NFبه بیس ترانزیستور اعمال میشه و سیم پیچ مدار همراه با خازن12Pمدار رزنانس رو تشکیل میده و خازن2Pبا انجام فیدبک منفی باعث پایداری نوسانات مدار شده.ودر نهایت سیگنال FMبر روی کلکتور ظاهر شده و برای ارسال به آنتن مدار اعمال میشه.

برای سیم پیچ مدار هم 8تا12دور سیم روکش دار را به دور یک مداد بپیچید.

 

مدار:



پنج شنبه 25 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:32 ::  نويسنده : ahmad & saman

مدار فرستنده یFM, البته دو ترانزیستوری هم هست که Q2داره عمل تقویت صوت رو انجام میده و تولید سیگنال حامل و مدولاتور درQ1انجام میشه.با استفاده از تریمرC3فرکانس رزنانس مدار تغییر میکنه در نتیجه فرکانس ارسالی فرستنده عوض میشه.میکروفن مدار از نوع خازنی بوده که سیگنالهای صوتی آن درQ2تقویت شده و از طریق خازن C1به بیسQ1برای انجام مدولاسیون فرکانس طزریق میشه و در نهایت سیگنالFMروی کلکتورQ1ظاهر میشه و برای ارسال به آنتن میره.

مدار:



پنج شنبه 24 / 12 / 1391برچسب:, :: 8:29 ::  نويسنده : ahmad & saman

درس محاسبات عددی از دورس مقطع کارشناسی می باشد و همانطور که اطلاع دارید درسی محاسباتی با استفاده از ماشین حساب می باشد و مباحث محاسباتی مهمی در این درس وجود دارد ، کتابی که امروز معرفی می کنیم از بهترین کتاب های این درس و در عین حال ساده ترین نیز می باشد.

این کتاب به صورت اسکن شده می‌باشد و متاسفانه کیفیت چندان مناسبی ندارد و کیفیت بهتری در دسترس نیست. دکتر نیکوکار از اساتید دانشگاه امیر کبیر می‌باشند و کتاب ایشان یکی از کتب منبع برای درس محاسبات عددی به شمار می‌رود.

این کتاب شامل 4 بخش است. برای دانلود هر بخش بر روی آن کلیک نمائید

فهرست :

 

خطاها

حل عددی معادلات  f (x) =0

درون یابی و برون یابی

مشتق گیری و انتگرال گیری عددی


زبان : فارسی
تعداد صفحات: 72
نوع فایل: pdf
حجم کل: 13.9 مگا بایت

 

 

 

همواره منتظر نظرات شما هستیم.



پنج شنبه 23 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:18 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرح مدار :

نخستین بخش این گیرند رادیویی " مدار هماهنگی " است . در دوسر سیم پیچ اولیه مدار هماهنگی ، یک خازن متغیر تعبیه شده است که با چرخاندن آن میتوان مدارمذکور را برای دریافت ایستگاههای مختلف در باند موج متوسط MW یعنی فرکانسهای 530 تا 1600 کیلو سیکل تنظیم نمود.امواجی که در ثانویه کادر آنتن ظاهر میشوند بسیار ضعیف هستند و از این رو آنها را برای تقویت به ترانزیستوری که تشکیل دهنده یک مدار تقویت کننده امواج
رادیویی است میدهیم .این ترانزیستور امواج رادیویی را به شدت تقویت کرده امواج تقویت شده را در پایه کلکتور خود ظاهر میکند، اما برای آنکه این امواج وارد مدارهای دیگر دستگاه نشود، سیم پیچ مخصوص L1 راه را برای
خروج امواج رادیویی سد میکند و آنها را از طریق خازن C1 به مدار یکسوساز هدایت میکند.با عبور امواج رادیویی از دیود ها به اصطلاح یکسویه شده و جریان صوتی آنها آشکار میشود.جریان صوتی با عبور از ثانویه سیم پیچ وارد پایه بیس ترانزیستور شده و تقویت نیز میشود. مدار بعدی یک تقویت کننده بسیار قوی و حساس متشکل از یک آی سی است که جریان صوتی را از طریق C4- R4 و مدار ولوم کنترل صدا دریافت کرده و پس از تقویت در پایه خروجی ظاهر میکند و امواج صوتی تقویت شده از خازن الکترولیت C10 عبور کرده بلندگو را به کار می اندازند.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 22 / 12 / 1391برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : ahmad & saman

این رادیو فقط با یک فیلتر صدا را آشکار سازی وسپس با آپ اَمپ تقویت می کند.

 

 

 

c1   خازن واریابل 5 تا 30 پیکو

c2    0.1میکرو فاراد عدسی

r1   مقاومت 10 مگ

d1   دیود 1n34

u1   اپ امپ 741

L1   یک سیم پیچ ساده

از فرمول L*C مساوی با عکس مربع w برای یافتن مقدار سیم پیچ و خازن استفاده کنید



پنج شنبه 21 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : ahmad & saman

بوستر امواج FM

 

 

 

  • R1 = 330 Ω
  • R2 = 2,7 kΩ
  • R3 = 56 Ω
  • R4 = 560 Ω
  • C1 = 2-10 pF
  • C2, C3 = 100 pF
  • C4 = 4,7 nF
  • T1 = BFT 65
  • L1, L2 = چهار و نیم دور از سیم صفر هشت بر روی هسته هوا بقطر 5 میلیمتر
  • L3 = پانزده دور سیم صفر سه بر روی هسته هوا به قطر 5 میلیمتر

 



پنج شنبه 20 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

تقویت و افزایش برد فرستنده ها...

 

 



پنج شنبه 19 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:7 ::  نويسنده : ahmad & saman

گیرنده صدای هواپیما...

 

 



پنج شنبه 18 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:1 ::  نويسنده : ahmad & saman

گیرنده تمام باند فرکانسهای AM تا مایکروویو

 

( مدار 1 )

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 / 12 / 1391برچسب:, :: 17:54 ::  نويسنده : ahmad & saman

سیگنال ورودی از طریق جک شماره یک J1 به مدار اعمال می شود ، این سیگنال از طریق خازن C1 به دیود کلمپ D1 داده می شود ، تا سطح dc پالسهای سینک (همزمانی) را ثابت نگهدارد تا باعث کاهش اثر شکفته شدن تصویر شود .پتانسیومتر R3 جهت تنظیم گین سیگنال ویدئو بکار رفته ، کار این پتانسیومتر بسیار شبیه ولوم کنتراست (درخشندگی) در تلویزیون است .پتانسیومتر R7 جهت تنظیم سطح سیاه سیگنال تصویر بکار رفته که تمامی سطوح سیگنال را به یک اندازه جابجا میکند در واقع میزان روشنائی تصویر را می توان توسط آن تنظیم کرد .ترانس T1(مخصوص فرکانسهای رادیوئی) به همراه خازن داخلی خودش یک مدار تانک را تشکیل میدهند که بخشی از اسیلاتور هارتلی به حساب می آیند ، فرکانس این اسیلاتور برروی 5.5 مگاهرتز تنظیم شده است.

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 / 12 / 1391برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

زبان : فارسی
تعداد صفحات: 12
نوع فایل: pdf
حجم: 326 کیلو بایت

   



دو شنبه 13 / 12 / 1391برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : ahmad & saman


زبان : فارسی
نوع فایل: pdf
حجم: 4.13 مگا بایت

نویسنده: مهندس حمید رضایی



دو شنبه 12 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:29 ::  نويسنده : ahmad & saman


Pensa طرحی را با عنوان " Street Charge: Sign posts into charging stations " ارائه داده است که به صورت یک پایه روشنایی بوده و در خیابان به عنوان یک ایستگاه شارژ به همراه نورپردازی در شب مورد استفاده قرار می گیرد.


این طرح شبیه چوب حاکی بوده که در قسمت بالای آن سلول های فتوولتائیک و در قسمت زیر آن نیز LED نصب شده که به عنوان روشنایی نیز در شب قابل بهره برداری است.

به راحتی می توان تلفن همراه خودتان را از طریق پورت یو اس بی شارژ کنید و همچنین از نیمکت تعبیه شده کنار پایه برای نشستن استفاده کنید یا فنجان قهوه خود و تلفن همراه خود را در حائل تعبیه شده بگذارید.

استفاده از روشنایی در شب با استفاده از انرژی ذخیره شده در باطری

 



منبع:
http://www.pensanyc.com/what_weve_done.cfm



مسابقات جهانی james dyson awards باعث شده است که ایده های مخترعان جوان در سطح بین المللی انتشار پیدا کند.

داوران بین المللی از بین 15 فینالیست این مسابقات در 18 اکتبر در حال بررسی بهترین طرح می باشند.یکی از این طرح های در دست بررسی طرح Kieran John بود که با استفاده از یک نوع صندلی متحرک با استفاده از سیستم پنوماتیک صعود از تیر برق را برای سیمبان ها بسیار راحت می نمود.این سیستم با وزن تقریبی 30 کیلوگرم انجام خدمات مانوری، بهره برداری سریع تر، وسهولت در نگهداری وسرویس خطوط طراحی شده است.

هدف آنها از طراحی این سیستم به عنوان جایگزین کامیون با بوم عایق و یا بعنوان مکمل آن بوده است .این پلت فرم از یک بالابر با یک جفت موتور 300 وات پنوماتیک طراحی شده است.

این سیستم با قابلیت جلوگیری از چرخش به لحاظ ایمنی سیمبان از تماس با هادی و از ویژگی های شاخص آن ایمن بودن سیمبان از لحاظ مهار شانه ها و عدم خستگی و اجازه استراحت دادن به پاهاست.

 




منبع :
http://www.jamesdysonaward.org/Projects/Project.aspx?ID=2900&RegionId=0&Winindex=0



دو شنبه 10 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : ahmad & saman


طرز کار این کلید برق بدین صورت است که با دوربین فیلمبرداری مخفیانه‌ای که بر روی آن تعبیه شده و با استفاده از سنسور حرکتی تعبیه شده بر روی آن تصاویر ویدیوئی را با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به همراه صدا ضبط کرده و عکس‌هایی با کیفیت ۱۲۸۰×۹۶۰ پیکسل برای شما از صحنه به جا می‌گذارد و این اطلاعات بر روی کارت حافظه میکرواس‌دی ۲ گیگابایتی ضبط می‌شود.


این پایان کار نیست و شما قادر به کنترل از راه دور این کلید برق هستید!

اگر شما سیم کارتی را در این کلید قرار دهید آن وقت این کلید قادر خواهد بود در مواقع ضروری و یا دلخواه شما این تصاویر را برایتان ارسال کند تا به اندازه کافی وقت برای خبر کردن پلیس داشته باشید و به طور زنده شاهد پخش زنده تصاویر زمان دستگیری دزد باشید!

 



منبع:
http://jahannews.com/vdcb9zb88rhbz9p.uiur.html



دو شنبه 9 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:24 ::  نويسنده : ahmad & saman

این لیوان برقی
به صورت یک لیوان استیل دو جداره با وصل شدن به پریز برق در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه دمای آب را به ۸۰ درجه سانتیگراد می رسونه.

 



اگر چه ایده کیبردهایی که کلیدهای آنها صفحات LCD کوچکی باشند، چندان تازه نیست و نمونه هایی از آن را هم در بازار می توان یافت، اما طرح استفاده از صفحه جوهر الکترونیک برای بر عهده گرفتن این وظیفه می تواند یک گزینه عالی باشد.

بر اساس طرحی از دو طراح با ذوق، این کیبرد از نمایشگرهای e-ink (همانند کتابخوان هایی چون کیندل) برای نمایش دینامیک و پویای کلیدها بهره می برد. این بدان معنی است که شما برای هر نرم افزار می توانید چینش صفحه کلید ویژه و جداگانه ای داشته باشید. با این کار استفاده از کلیدهای میانبر خاص در برنامه هایی چون فتوشاپ، ورد، یا پاورپوینت بسیار آسان تر می گردد. علاوه بر این تعیین فونت صفحه کلید در زبان های مختلف هم می تواند کار جذاب و جالبی باشد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:20 ::  نويسنده : ahmad & saman

اصولاً در ترانسفورماتورها بین ولتاژ اولیه و ثانویه ، اختلاف فازی حاصل می شود که مقدار آن ، بستگی به طریقه اتصال بین سیم پیچ های مختلف داخل ترانسفورماتور دارد . پس ابتدا باید نحوه اتصالات سیم پیچ های اولیه و ثانویه را مشخص نمود .

برای مشخص نمودن اتصالات سیم پیچ های ترانسفورماتور از حروف اختصاری استفاده می شود . به این ترتیب که اتصال ستاره با Y ، اتصال مثلث با D و اتصال زیگزاگ را با Z نشان می دهند . در ضمن اگر اتصال مورد نظر در طرف فشار قوی باشد ، با حروف بزرگ و اگر در طرف فشار ضعیف باشد ، با حروف کوچک نمایش می دهند ؛ مثلاً اتصال ستاره – ستاره با Yy و یا اتصال مثلث – زیگزاگ با Dz مشخص می شود ( لازم به ذکر است که حروف معرف اتصال طرف ولتاژ بالا یا فشار قوی ، در ابتدا ، و حروف معرف اتصال طرف ولتاژ پایین ، بعد از آن قرار می گیرد ) . حال اگر در طرف ستاره یا زیگزاگ ، مرکز ستاره یا زیگزاگ ، زمین شده باشد ، متناسب با اینکه اتصال مربوطه در طرف ولتاژ بالا یا پایین باشد ، به ترتیب از حروف N یا n استفاده می شود ؛ مثلاً Yzn یعنی اتصال ستاره – زیگزاگ که مرکز زیگزاگ ، زمین شده است و اتصال ستاره در طرف ولتاژ بالا ، و زیگزاگ در طرف ولتاژ پایین است .

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:17 ::  نويسنده : ahmad & saman

اکثر کشورهای جهان سیستم های الکتریکی شان را روی یکی از دو فرکانس 60 و 50 هرتز استاندارد کرده اند. لیست کشورهای 60 هرتز که اغلبشان در دنیای جدید قرار دارند کوتاه تر است اما نمی توان گفت که 60 هرتز کمتر معمول است.

کشورهای 60 هرتز عبارتند از: ساموای امریکا، آنتیگوا و باربودا، آروبا، باهاماس، بلیز، برمودا، کانادا، جزایر کیمان، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دمونیکن، السالوادور، پلینسیای فرانسه، گوام، گواتمالا، گیانا، هاییتی، هندوراس، کره جنوبی، لیبریا، جزایر مارشال،مکزیک،میکرونسیا،نیکاراگویه، جزایر ماریانای شمالی، پالایو، پاناما، پرو، فیلیپین، پرتوریکو، ساین کیتس و نویس، سورینام، تایوان، ترینیداد توباگو، جزایر ترکس و کیاکوس، ایالات متحده، ونزولا، جزایر ویرجین، جزیره ویک.این کشورها دارای سیستم هایی با فرکانس مختلط 60 و 50 هرتز اند: بحرین، برزیل(اغلب فرکانس 60) ، ژاپن
(فرکانس 60 هرتز در زمان حضور غربی ها) اغلب کشورها بگونه ای استاندارد تلویزیون شان را انتخاب کرده اند که با فرکانس خطوط برق شان متناسب باشد.

 

 

استاندارد N TSCبرای کار با فرکانس خطوط برق 60 هرتز طراحی شده است در حالیکه PAL SECAMبرای فرکانس خطوط 50 هرتز طراحی شده است اما نسخه 60 هرتز وجود دارد، برای مثال در برزیل PAL-Mارایه دهنده وضوح PALو چشمک تصویر پایینTSC است. عموماً این مطلب پذیرفته شده است که نیکلا تسلا فرکانس 60 هرتز را به عنوان کمترین فرکانسی که منجر به عدم بروز پدیده چشمک زنی قابل مشاهده در روشنایی های خیابان ها می شد، انتخاب کرد. توان 25 هرتز بیش از آنی که در آبشار نیاگارا تولید شود، در اونتاریو و آمریکای شمالی استفاده می شده است.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 5 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:13 ::  نويسنده : ahmad & saman



دو شنبه 4 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : ahmad & saman


PowerPot در ظاهر یک قابلمه کوچک وقابل حمل است که ظاهرا برای پخت وپز است اما در واقع یک ژنراتور کوچک با قابلیت تبدیل انرژی حرارتی به الکتریسیته می باشد.امروزه دستگاههایی نظیر تلفن های موبایل ، mp3 player یا gps و غیره کمتر از 5 وات برق مصرف می کنند که این ژنراتور کوچک قادر است در مدت کوتاهی باطری این قبیل دستگاهها را شارژ نماید.




جنس این قابلمه آلومینیوم سخت وبسیار سبک در حدود ۱۲OZ می باشد.ولتاژ خروجی از طریق یک کابل usb در حدود ۹ ولت و۱۲ ولت در دسترس خواهد بود. تبدیل انرژی حرارتی به الکتریکی در این دستگاه با هر گونه حرارتی امکان پذیر خواهد بود.هم می توان در آن غذا پخت وهم می توان از انرژِی برق تولیدی آن استفاده نمود.

تصور کنید در یک پیک نیک شارژ موبایلتان را با استفاده از این ژنراتور کوچک در دوردست انجام دهید !



دو شنبه 3 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:11 ::  نويسنده : ahmad & saman



دو شنبه 2 / 12 / 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

طرح و ایده ای بسیار جالب از Seong Soyeon, Kim Seonmi, Lee Jeongjae, Park Jihye ، Lee Yeontaek که یکی از برندگان برتر در رد دات 2011 می باشد.این ایده به این صورت است که به هنگامی که شما وسیله الکتریکی خود مانند تلویزیون و یا ... را خاموش می کنید معمولا سیم آنرا از برق نمی کشید و این خود مصرف برق بدنبال دارد .کاری که این پریز جالب انجام می دهد اینست که بعد از 10 دقیقه دو شاخه را از برق جدا می کند تا به این ترتیب در مصرف برق و همچنین هزینه آن صرفه جویی شود.

 



دو شنبه 1 / 12 / 1391برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

معمولا هر مصرف كننده الكتريكي داراي توان مشخص و نامي است كه توسط سازنده تعيين مي گردد. در صورتي كه توان مصرفي يك مصرف كننده بيشتر از توان نامي آن باشد، اصطلاحا دچار اضافه بار يا Overload مي شود. در اين حالت دستگاه جرياني بيشتر از جريان نامي خود از شبكه ميكشد كه اين امر Overload باعث گرم شدن بيش از حد آن مي شود. به عنوان نمونه در موتورهاي آسنكرون كه بيش از 90 درصد موتورهاي موجود در صنايع را تشكيل مي دهند، بر طبق منحني جريان – سرعت آن ها، چنانچه بر اثر اضافه بار مكانيكي دور موتور كاهش يابد، جريان استاتور افزايش يافته و حتي تا چند برابر جريان اسمي موتور نيز مي رسد. از اين رو شرايط اضافه بار براي موتورها بسيار خطرناك بوده و ميتواند موجب گرم شدن بيش از حد سيم پيچ استاتور و روتور و در نتيجه سوختن آ نها شود.

 


برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان