پنج شنبه 9 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : ahmad & saman

اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:14 ::  نويسنده : ahmad & saman

چکیده:
گر لپ تاپ داشته باشید و زیاد با آن کار کنید حتما از کار کردن با تاچ پد خسته شده اید و دست هایتان درد گرفته است؛ اگر هم برای خریدن یک موس اقدام کرده باشید حتما با مشکل حمل آن مواجه شده اید یک موس با سیم بلند حتما دست و بالتان را می بندد شاید فکر کنید موس بی سیم دیگر مشکلی ندارد اما باز هم باید جایی برای نگه داری آن هنگام جابه جایی داشته باشید

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 7 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : ahmad & saman

بشر همیشه به دنبال تکامل و آسان تر کردن کارها است، حتی در ساده ترین کارها نیز به دنبال راهی برای راحتی بیشتر است. حتما برای شما نیز اتفاق افتاده که از اینکه از جای خود برخیزید و چراغ اتاق را روشن و یا خاموش کنید کلافه شده باشید و یا برای روبه رو نشدن با این مشکل، جای خوابیدن خود را درست در کنار کلید لامپ قرار دهید.

خوشبختانه شرکت INSTEON تولید کننده تکنولوژی های اتوماسیون خانگی، راهی را پیدا کرده که شما خود را در این شرایط بد نبینید! تولید یک ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور.

این لامپ های 60 واتی با قیمت 30 دلار میتوانند با یک ریموت کنترل از راه دور روشن و خاموش شوند. ریموت کنترلی که همان تلفن هوشمند شما است و هم برای آی او اس و هم اندروید موجود است. این لامپ ها دارای یک آدرس شبکه واحد هستند (که روی هر لامپ حک شده) و فورا توسط شبکه INSTEON شناسایی می شوند، این به این معنا است که شما میتوانید لامپ را به راحتی تعویض کنید و نگران شناسایی لامپ ها در شبکه نباشید.

 



پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند.

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد.

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

 



پنج شنبه 4 / 12 / 1392برچسب:, :: 12:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه جا دیده می شوند خصوصا در ادارات و سازمان ها و کنار آبخوری ها ؛ این ایده طرحی برای لیوان های کاغذی یکبار مصرف است.

ایده اصلی این طرح، کم حجم نمودن لیوان های یکبار مصرف قبل و پس از مصرف است، لیوان ها به صورت یک رول طراحی شده اند که تعداد بسیاری لیوان در حجم کمی قرار می گیرند و حمل و نقل آن بسیار آسان می شود همچنین لیوان های مصرف شده و زباله ها نیز حجم کمی پیدا می کند و جمع آوری آنها سهل است.

طراح خوش ذوق این ایده Lee Jaebin نام دارد.



یک شنبه 3 / 12 / 1392برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : ahmad & saman

ساخت لپ تاپی که در قسمت پایین هم دارای نمایشگر باشد جزو ایده های قدیمی بوده که طی سال گذشته توسط چند شرکت به صورت آزمایشی یا در تعداد محدود تبدیل به واقعیت شده است و حالا نوبت ایسر رسیده که این ایده را تبدیل به یک محصول تجاری واقعی بکند. ‏شاید بهتر باشد آن را یک تبلت دو نمایشگره بنامیم در هر صورت این کامپیوتر با دو نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازشگر Core i5 به همراه ویندوز ۷ از ماه دیگر در بازار خواهد بود. ‏

محافظ نمایشگرهای Iconia از نوع شیشه گوریلا است. بنابراین نباید نگران آسیب پذیری اش باشید و از مولتی تاچ به خوبی پشتیبانی می کند. حالا قسمت پایین لپ تاپ به جای یک کیبرد معمولی طیف گسترده ای از کارها را برایتان انجام میدهد و البته در مواقع لازم کیبرد هم هست! ایسر قیمت نسبتا مناسبی هم برایش انتخاب کرده است. می توانید آن را با ۱۲۰۰ دلار داشته باشید.



چکیده:
۴ نوجوان زیرک نیجریه ای ژنراتوری را تولید کردند که با یک ماده فراوان در دنیا کار می کند – ادرار! سه تا از این نوجوانان ۱۴ ساله و یکی از آنها ۱۵ ساله است. طرز کار این ژنراتور بدین صورت است: - ادرار در یک سلول الکترولیت قرار داده شده تا اوره آن به نیتروژن، آب و هیدروژن تبدیل شود. - هیدروژن از یک فیلتر آب برای خالص سازی رد می شود و بعد از آن وارد سیلندر گاز می شود.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


چکیده:
شرکت آی‏ بی‏ ام قصد دارد پردازنده‏‌های رایانه‏‌ای تولید کند که عملکرد آنها شبیه مغز انسان است. آی. بی. ام اخیراً الگوی نرم‌ افزاری ویژه این پردازنده‏‌ها را نیز ابداع کرده است.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

يک مخترع ايراني موفق به ابداع سرعت گير انرژي زا شده است که امکان استفاده از انرژي هايي را که در حالت معمول هدر مي رود، فراهم مي کند.

دکتر محمد صادق شريعتي در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: اين اختراع در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکيت صنعتي ايران به ثبت رسيده و در نمايشگاه بين المللي اختراعات چين نيز مدال نقره دريافت کرده است اما اکنون يک شرکت آلماني با کپي برداري از آن، بدون ذکر نام مخترع ايراني، در سايت خود آن را مطرح کرده است.

وي درباره اختراع خود گفت: وقتي خودرويي از روي سرعت گير بالا مي رود و پايين مي آيد، ارتفاعي را طي مي کند که براساس قوانين فيزيک در اين حرکت انرژي ذخيره و بعد تخليه مي شود. وي با اشاره به اين که مي توان يک چهارم برق مصرفي تهران را از طريق سرعت گيرهاي انرژي زا تامين کرد، افزود: اين سرعت گير داراي ساختاري متفاوت از سرعت گيرهاي فعلي است که انرژي را از حالت جنبشي به حالت انرژي هاي ذخيره اي و سپس به انرژي هاي ديگر تبديل مي کند.از اين انرژي مي توان در تامين روشنايي برق خيابان ها استفاده کرد.ساختار سرعت گير انرژي زا نسبت به شيب جاده، استحکام آسفالت، ورودي آب در فصول بارندگي و همچنين يخبندان زمستان متفاوت است. اين سرعت گير بايد از آلياژي ساخته شود که تحمل تغييرات نيروي عمودي خودرو را داشته باشد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 28 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

محققان به لطف دانش مهندسی ژنتیک موفق شده‌اند با تزریق ویروس‌هایی به گیاهان توتون از آنها به عنوان کارخانه‌ای برای تولید و پرورش سلول‌های خورشیدی استفاده کنند و از این راه زمینه راه‌اندازی خط جدیدی به منظور تولید انرژی‌های پاک را از دل طبیعت سبز فراهم نمی‌آورند.
جام جم نوشت براساس طرح تحقیقاتی جدیدی که به همت دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا صورت گرفته، محققان دریافته‌اند سلول‌های خورشیدی مصنوعی را می‌توان از این پس در دل گیاهان توتون و همچنین میکروارگانیسم‌هایی از جمله باکتری ایی.کولی پرورش داد. خط تولید برق از مزارع توتون راه‌اندازی می‌شود
به اعتقاد دانشمندان، ارزش یافته‌های جدید در نقش مهمی است که از این پس گیاهان زراعی از جمله توتون می‌توانند در چرخه تولید و مصرف سوخت و نیازهای آینده انسان ایفا کنند، چرا که گیاهان توتون می‌توانند نظیر فرآیند از شیر گرفتن کودک به نوبه خود در گرفتن سوخت‌های فسیلی از دهان دنیا و به عبارتی، خلاص کردن جهان از این رنج کهنه نقش شایسته‌ای ایفا کنند.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 27 / 11 / 1392برچسب:, :: 20:4 ::  نويسنده : ahmad & saman

استاد ایرانی دانشگاه Maine آمریکا با ابداع فناوری بی سابقه "سیستمهای ارتباطاتی حسگر بی سیم و بدون باتری" امیدهای دیرینه ناسا در عملیاتی شدن ایده استفاده از حسگرهای بدون نیاز به باتری در اعماق فضا را محقق می سازد.
آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) مقدمات انجام ماموریتی بی سیم در فضا را فراهم می کند و در این میان به نظر می رسد ایده استثنایی دکتر علی عابدی از دانشگاه University of Maine آمریکا این ماموریت تاریخی را امکانپذیر سازد.
علی عابدی استادیار مهندسی رایانه و برق دانشگاه University of Maine هم اکنون در حال کار بر روی سیستم جدید ارتباطاتی حسگر بدون سیم و باتری است که به گفته وی می تواند در محیطهای سختی نظیر اعماق فضا و جایی که حسگرهای باتریدار نصب شده در شاتلهای فضایی از کار می افتند، به خوبی عمل کند.
دکتر عابدی در این خصوص گفت : این حسگرهای جدید می توانند به عنوان ناظرانی در درون موتور شاتلها و همچنین به هنگام فرودشان به جو زمین عمل کنند.
وی معتقد است این سیستمهای جدید به ناسا این امکان را خواهد داد تا حجم قابل توجهی از سیم، کابل و ارتباط دهنده هایی را که وزن زیادی داشته و فضای قابل توجهی نیز اشغال می کنند از چرخه حذف کند.
همچنین با استفاده از این فناوری نوین ضمن کاهش هزینه ها، درصورتی که ماموریت فضایی با شکست همراه شود ضررچندانی برجای نمی ماند.
پروژه این محقق ایرانی به جهت کاربردی بودن و ارزش بالای عملیاتی در ماموریتهای آتی ناسا مورد حمایت کمک ۳۶۰ هزار دلاری این آژانس فضایی در مدت سه سال قرار گرفته است.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


درست زمانی که تصور می‌کنید دیسک‌های سخت یا همان هارد‌درایوها در حال خارج شدن از دور به نفع دیسک‌های جامد یا SSD‌ها هستند، شرکت سیگیت با محصول جدید خود هیجان و تازگی را به بازار دیسک‌های سخت بازمی‌گرداند. این شرکت سازنده با گذر از موانعی که در راه افزایش فشردگی در هارد‌دیسک‌ها قرار داشتند اولین دیسک سخت 3.5 اینچی را با ظرفیت ذخیره‌سازی 1 ترابایت اطلاعات در هر پلاتر، به دنیا معرفی کرد. به‌این‌ترتیب موفقیت سیگیت در این عرصه راه را برای ساخت دیسک‌های سخت با ظرفیت بالا هموار خواهد کرد.
هر دیسک‌سخت تعدادی پلاتر را در خود جای داده است. از آنجایی‌که پلاتر‌ها از اجزای مکانیکی یک دیسک‌سخت به شمار می‌روند افزایش تعداد آن‌ها امکان بروز خطا را نیز افزایش می‌دهد. به همین منظور شرکت‌های سازنده دیسک‌های سخت تلاش می کنند تا با افزایش چگالی هارد‌ها (تعداد بیت اطلاعات قابل ذخیره‌سازی در هر اینچ مربع از یک پلاتر) تعداد پلاتر‌های به کار رفته در ساخت و در نتیجه احتمال بروز اشکال را کاهش دهند که موفقیت جدید سیگیت پیشرفتی در این عرصه به شمار می‌آید.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید..



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 14 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : ahmad & saman

برق در مریخ؟!

دانشمندان با طراحی یک نیروگاه هسته‌ای قادر به استفاده از جریان برق در کره ماه و مریخ خواهند بود.


دانشمندان آمریکایی با طراحی یک نیروگاه هسته‌ای در ابعاد یک چمدان که قابلیت تامین نیروی برق هشت خانه را دارد، توانستند چند قدم به تحقق رویای زندگی در کره ماه و مریخ نزدیک‌تر شوند.

به لطف سایز کوچک و قدرت پایداری آن، این نیروگاه هسته‌ای نه‌ فقط می‌تواند نیروی برق روی زمین بلکه روی مریخ، ماه و یا هر مکان دیگری که ناسا به ‌آن نیاز داشته باشد را تامین کند.

بر اساس گزارش اسپیس، این نیروگاه قابل حمل حدود 40 کیلووات نیرو تولید می‌کند و برای استفاده در فضا مناسب است. این نیروگاه قابلیت انعطاف دارد و در حفره‌ها، دهانه‌های آتشفشانی و سیاره‌های غیرقابل سکونت قابل نصب است.


 



پنج شنبه 12 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:37 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت آی بی ام همیشه در ساخت فناوری های جدید پیشرو بوده است. و حالا شاهد یک اختراع مهم دیگر از این شرکت هستیم. کاری که دنیای حافظه ها را تا چند سال دیگر تغییر می دهد. ‏

مهندسان این شرکت حافظه جدیدی را ساخته اند که نسبت به مدل های پرسرعت فلش فعلی ۱۰۰ برابر سریع تر است. این حافظه با فناوری به نام Phase Change ساخته شده و به طور خلاصه PCM نامیده می شود. ‏

علاوه بر سرعت بالا، این حافظه عمر بسیار طولانی هم دارد و ساخت اش آنقدر ارزان است که در تمام ابزارها از سرورهای ابری گرفته تا تلفن های هوشمند قابل استفاده است. بهترین حافظه های فلش فعلی ۳۰ هزار بار قدرت خواندن و نوشتن روی هر سلول را می دهند. هر چند برای یک کاربر معمولی طول عمر ۳ هزار بار هم کفایت می کند. اما حافظه جدید قدرت ۱۰ میلیون بار خواندن و نوشتن اطلاعات را به شما می دهد. ‏

بالاتر از اینها قدرت ذخیره سازی است. حافظه های فلش فعلی در هر سلول خودشان یک بیت از اطلاعات را نگهداری می کنند. اما حافظه PCM می تواند ۴ بیت از اطلاعات را در هر سلول نگهداری کند. شرکت آی بی ام می گوید که این فناوری ذهنیت ما را نسبت به حافظه ها طی ۵ سال آینده تغییر خواهد داد. چرا که به زودی حافظه های بسیار پرظرفیت با سرعت بالا در اختیار خواهیم داشت. ‏

این شرکت گفته که فناوری جدید اش تا سال ۲۰۱۶ به صورت تجاری در ابزارهای مختلف استفاده خواهد شد. سریع تر، ارزان تر، پرظرفیت تر و با عمر بیشتر. چیز دیگری هم لازم دارید

 



دانشمندان موسسه ibm با ارائه فناوری pcm( فناوری حافظه فاز متغیر چند بیتی پایا) در تولید تراشه های رایانه ای که می تواند سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات را 100 برابر افزایش دهد، این فناوری را در نوع خود اولین اعلام کردند.

در این فناوری از موادی استفاده شده که قابلیت دارند از حالت متبلور به حالت غیر متبلور تبدیل شوند، دو حالتی که از مقاومت الکتریکی متفاوتی برخوردارند و به این شکل اطلاعات در قالبی دو دوئی ذخیره می شوند، یعنی از یکی از حالتها برای ذخیره 0 و از حالت دیگر برای ذخیره 1 استفاده می شود.

با به کار گرفتن این تکنیک در فناوری کنونی pcm محققان توانستند اطلاعات را 100 برابر سریعتر از سرعت انتقال اطلاعات به یک حافظه فلش، نوشته و بازیافت کنند.

محققان ibm برای آزمودن این فناوری از تراشه 200 هزار سلولی pcm استفاده کردند. ماده متغیر در میان الکترودهای موجود در تراشه رسوب کرد، سپس با وارد کردن جریان برق به این الکترودها ماده گرم شده و آغاز به نوسان در میان حالتهای متبلور و غیر متبلور کرد.

در عین حال تغییر ولتاژ جریان وارد شده به الکترودها باعث می شود میزان مواد میان الکترودها نیز قابل کنترل باشد و به این شکل محققان توانستند بیتهای چندگانه ای از اطلاعات را درون هر یک از سلولها ذخیره کنند.

یکی از مشکلاتی که در فناوری سابق pcm وجود داشت، خطای مقاومت نامیده می شد که طی آن مواد غیر متبلور در برابر تغییر حالت مقاومت نشان می دادند و در نتیجه آن خواندن اطلاعات نیز دچار خطا می شد. مشکلی که محققان آن را با استفاده از تکنیکی به نام تکنیک تلفیق پیشرفته کدها که می توانست خطای مقاومت را جبران کند، برطرف کردند.

بر اساس گزارش گیزمگ، تراشه های pcm نسبت به دیگر تراشه ها از مقاومت بالاتری برخوردارند و محققان ibm امیدوارند امکان تولید انبوه و عرضه آن تا سال 2016 فراهم آید.



پنج شنبه 9 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : ahmad & saman

تصور کنید روزی بتوانید یک مموری کارت را به مغز خود وصل کنید و از فایلهای موجود در آن بلافاصله استفاده کنید. مثلا اطلاعات مورد نیاز برای یک کنفرانس یا امتحان را دانلود کنید و آن را چند دقیقه قبل از شروع جلسه در مغزتان ذخیره کنید و در جا از داده های آن استفاده کنید. یعنی یک ماتریکس تمام عیار. خب به نظر می رسد این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. چون دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند قدمهای اولیه در این راه را بردارند.

بعد از مطالعات فراوانی که دکتر تئودور برگر و همکارانش در مورد واکنشهای شیمیایی فرآیند یادگیری کوتاه مدت در مغز موشها انجام دادند، توانستد یک چیپ کوچک بسازند که از الکترودهایی برای اتصال به مغز و افزودن به ظرفیت حافظه استفاده می کند.این پروتز عصبی قادر است سیگنالهای عصبی را ذخیره کند و درست مانند یک حافظه جانبی الکترونیکی به موشها کمک کند تا سریعتر و بیشتر یاد بگیرند.

با روشن کردن مدار، یادگیری به موشها القا می شود و آنها "یاد می گیرند" و با خاموش کردن مدار، همه چیز را به سرعت فراموش می کنند. دکتر برگر ادعا می کند که اگر بتوانند جزئیات بیشتری از فرآیند رمزنگاری سلولهای عصبی را بفهمند، قادر خواهند بود تقریبا هر چیزی را در حافظه ایجاد یا حذف کنند. دقیقا مثل یک فلش مموری که به مغز وصل می شود. در حال حاضر تحقیقات آنها بر روی موشها موفقیت آمیز بوده و هدف بعدی آنها اجرایی کردن این پروژه در مورد میمونهاست.

 

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 8 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

به نظر می رسد که فناوری نانو به ژنراتور ها هم راه پیدا کرده است. چراکه دانشمندان موفق شدند، یکی از به صرفه ترین نانوژنراتور های جهان را طراحی کنند. این نانوژنراتور می تواند انرژی محیط را جمع آوری کرده و آن را به صورت انرژی الکتریکی در اختیارمان بگذارد. بنابر این می توانیم امیدوار باشیم که روزی دستگاه های الکترونیکی کوچکمان به جای باتری های معمولی از این نانوژنراتور ها استفاده کنند.

 

اما منظورمان از انرژی محیط چیست؟ این واژه در مورد این وسیله دامنه ای گسترده به خود می گیرد. کوچکترین حرکت یا لرزشی می تواند به این نانوژنراتور، انرژی کافی را برای تولید الکتریسیته بدهد. پس می توانید آن را در معرض نسیم ملایم قرار دهید و انرژی الکتریکی دریافت کنید. اگر نسیمی هم نمی وزید؛ می توانید از ضربان قلب خود استفاده کنید! پس قادر خواهيد بود که تقریبا از هر راهی دلتان خواست، انرژی الکتریکی دریافت کنید.

 

 

در نهایت، انرژی الکتریکی تولید شده در خازن های این نانوژنراتور ذخیره می شود. سپس قسمتی از آن صرف برق رسانی به سنسور های دریافت انرژی محیط می شود و انرژی باقی مانده می تواند جایگزین باتری برای هدست بلوتوث شما یا هر دستگاه رادیویی کوچک دیگری شود. ضمنا انرژی تولیدی این نانوترانزیستور به قدری است که امواج رادیویی دستگاه مورد نظر می توانند تا 9 متر برد داشته باشند. (قابل شناسایی باشند(

 

این تکنولوژی می تواند در دوربین های جاسوسی هم کاربرد پیدا کند و یا حتی مصارف پزشکی داشته باشد. و بدون شک، این یکی از فوق العاده ترين راه ها برای تامین نیروی گجت های کوچکمان است.

 



پنج شنبه 7 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : ahmad & saman

محققان می گویند که سیگنال های تلفن های همراه ممکن است توضیح کاهش ناگهانی جمعیت زنبورهای عسل جهان باشد که نقش برجسته ای را در تکثیر و پرورش محصولات کشاورزی و باغبانی دارند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوري اطلاعات ايران از Ciol، تلفن همراه است ممکن است یک وسیله فوق العاده عالی برای میلیون ها نفر در سرتاسر جهان باشد اما آن قاتل جمع کثیری از زنبورهای عسل شده است.
محققان می گویند که سیگنال های تلفن های همراه ممکن است توضیح کاهش ناگهانی جمعیت زنبورهای عسل جهان باشد که نقش برجسته ای را در تکثیر و پرورش محصولات کشاورزی و باغبانی دارند.
بر طبق آزمایش های صورت گرفته محققان متوجه شدند زمانی که زنبورها در معرض سیگنال ها و امواج تلفن همراه قرار می گیرند حرکت زیگزاگ واری به خود می گیرند و ناگهان سقوط می کنند.
هنگام برقراری تماس تلفنی از طریق موبایل زنبورها حرکت مواج با حالات 10 برابر سریعتر را اجرا می کنند اما هنگام خاموشی تلفن یا در حالت انتظار آنها به صورت نرمال رفتار می کنند.

 

 



پنج شنبه 3 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

یک شرکت ژاپنی به منظور کمک به حفظ منابع طبیعی و کنترل مصرف انرژی سه شاخه هوشمند تولید کرده که میزان مصرف برق را اندازه می­گیرد.

فوجیتسو برای کسانی که نگران میزان مصرف برق لوازم الکتریکی منزل یا محل کارشان هستند و علاقه­مندند بدانند مصرف برق هر کدام از دستگاه­ها دقیقاً چه مقدار است، دو محصول جدید هوشمند ارائه کرده است. سه شاخه 5204ps-FXوگیت وی5250GW-FX محصولاتی هستند که به منظور کمک به کاربران توسط این کمپانی ژاپنی تولید شده­اند. این سه شاخه و درگاه هوشمند درست مانند محصولات مشابه خود عمل می­کنند با این تفاوت که شما می­توانید آنها را از طریق 2.0 USBو کابل شبکه به رایانه متصل کنید مصرف دقیق برق هر سوکت را کنترل کنید. به این ترتیب می­توانید تصمیم بگیرید که از کدام دستگاه کمتر استفاده کنید تا صورتحساب برق خود را کاهش دهید. عرضه این سه­شاخه­ها و درگاه­های هوشمند با قیمت 10 هزار ین (123 دلار) و 45 هزار ین(556 دلار) در ژاپن آغاز خواهد شد. نمایش مصرف برق توسط سه شاخه هوشمند فوجیتسو (Strip power smart) به ویژه در محیط­های کار، کمک مهمی به بهینه­سازی مصرف انرژی خواهد کرد.

 


 



پنج شنبه 1 / 4 / 1392برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : ahmad & saman

دانشمندان به روشی دست یافتند که می توان با هزینه پایین از سیب زمینی برق تولید کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محققان به این نتیجه رسیده اند که می توان از سیب زمینی برای تولید برق هم استفاده کرد.

در این روش سیب زمینی آب پز شده را در میان دو الکترود از جنس روی و مس قرار می دهند. در واقع پختن سیب زمینی در آب به منظور پایین آوردن مقاومت داخلی آن در برابر جریان الکترونها و بازدهی بیشتر است.

بررسی ها نشان داده است برق به دست آمده از سیب زمینی آب پز ده برابر بیشتر از سیب زمینی خام است.

یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاههای کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد.


اگر چند عدد از آنها به صورت سری به یکدیگر وصل شود توان آنها بالاتر می رود و می توان حتی یک رایانه قابل حمل و کوچک را روشن کرد. دانشمندانی که این روش را ابداع کرده اند می گویند این روش می تواند به میلیونها نفر در مناطق فقیر جهان کمک کند تا با هزینه پایینی برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

بررسی ها نشان داده است تولید روشنایی با این روش شش برابر ارزانتر از چراغهای نفتی است و در مقایسه با باتریهای معمولی پنجاه بار ارزانتر تمام می شود. البته برخی منتقدان می گویند که برق تولیدی با این روش کم است و تولید مقادیر فراوان ان بسیار هزینه بر است.

گفتنی است این روش برای میوه ها و سبزیهای دیگر هم آزمایش شده و موفقیت آمیز بوده است اما به ارزانی سیب زمینی نبوده است.

 




فوجیتسو از اولین نمایشگر کاملا بیسیم دنیا در نمایشگاه CeBIT 2011 رونمایی کرد

 

 


با نوآوری بی نظیر فوجیتسو در برق رسانی بیسیم به صفحه نمایش، کابل های تودرتو دیگر به تاریخ خواهند پیوست


نمونه اولیه طراحی شده نخستین نمایشگر PC کاملا بیسیم دنیا را در نمایشگاه سبیت2011 که از اول تا 5 مارچ در هانوفر آلمان برگزار شد، به نمایش گذاشت. پیشروترین کمپانی ارایه کننده زیرساخت های IT ادر اروپا انتظار دارد تا تولید تجاری این نمایشگر بیسیم که مجهز به فناوری Smart Universal Power Access) SUPA) است، در سال آینده آغاز شود.

نمونه اولیه تایید شده این نمایشگر با به کارگیری تکنولوژی برق رسانی بیسیم -که در یک پروژه تحقیقاتی توسط موسسه Fraunhofer و شرکا و با حمایت وزارت امور اقتصادی آلمان انجام شد- تبدیل به ابزاری قابل حمل، بدون سیم و اولین نمایشگر در جهان شده است که از تکنولوژی بیسیم همزمان برای تامین سیگنال ها و برق صفحه نمایش استفاده می کند.
این تکنولوژی راه را برای «park and play computing» (استفاده سیار از نمایشگر در مکان دلخواه شما) هموار می کند، یعنی تنها با قرار دادن نمایشگر در نقاط تحت پوشش روی میز کار، میز کنفرانس یا هر جای دیگر انتقال انرژی انجام می شود.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


گروهی از محققان موفق شدند برگی مصنوعی را بسازند که با تقلید فتوسنتز، خوراک یک سلول سوختی را برای تولید الکتریسته فراهم می کند. این اختراع، گامی بلند در تحقق کامل رویای فتوسنتز مصنوعی به شمار می‌رود.
محمود حاج‌زمان: وقتی می‌توان آن‌چه را گیاهان میلیون‌ها سال است انجام می‌دهند تقلید کرد، چرا باید به فکر ابداع راه‌های جدیدی برای تولید انرژی پاک بود؟
به گزارش نیوساینتیست، دنیل نوسرا و همکارانش از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق شده‌اند این کار را انجام دهند. آنها ادعا می‌کنند که نخستین برگ مصنوعی کاربردی را ساخته‌اند که فتوسنتز را تقلید می‌کند.
این برگ در حقیقت یک سلول خورشیدی ارزان قیمت به اندازه کارت است که از انرژی نور خورشید برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند تا آب را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه کند. با استفاده از اکسیژن و هیدروژن تولید شده به عنوان خوراک یک سلول سوختی، می‌توان در هنگام نیاز الکتریسته تولید کرد.
در سال 2008 / 1387 نوسرا از ترکیبی از کبالت و فسفات برای اندود کردن یک الکترود ارزان‌قیمت اکسید قلع-ایندیوم استفاده کرد تا فرایند تجزیه آب را تسریع کند. سال گذشته نیز این گروه از یک وسیله تجزیه آب ارزان‌تر رونمایی کرد که بر مبنای یک الکترود کبالت و نیکل-بورات کار می‌کرد. برگ مصنوعی آنها که بر اساس همان الکترود کبالت-نیکل ساخته شده است، در آزمایش‌ها توانست بدون کوچکترین کاهشی در تولید، به مدت 45 ساعت به طور پیوسته کار کند.
با استفاده از مواد ارزان و در دسترس، نوسرا امیدوار است نهایتا وسیله‌ای بسازد که قادر باشد انرژی مورد نیاز یک خانه را در دنیای آینده، تنها با استفاده از 4 لیتر آب در روز تامین کند. شرکت وی در کمبریج ماساچوست، Sun Catalytix، تلاش می‌کند فناوری فتوسنتز مصنوعی را به صورت تجارتی درآورد

 



برای نخستین بار در جهان آلیاژی طراحی شده که گرما را دقیقا به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، گرمای خروجی از خودروها و کارخانه‌ها منبع عظیمی از انرژی را در خود ذخیره کرده و در حال حاضر روش‌های گوناگونی برای تبدیل این انرژی به الکتریسیته طراحی شده است.
دانشمندان دانشگاه مینیسوتا، به تازگی آلیاژی تولید کرده‌اند که انرژی گرمایی را مستقیما به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند.
بر اساس گزارش پاپ سای، این آلیاژ از چندین عنصر مختلف تشکیل شده که هنگام مواجهه با گرما در عناصر جامد این آلیاژ خاصیت مغناطیسی بسیار قوی ایجاد می‌شود.
دانشمندان در آزمایشگاه، بعد از این‌که به کمک گرما در این آلیاژ خاصیت مغناطیسی بسیار قوی ایجاد کردند، با قرار دادن یک سیم‌پیچ موفق به تولید انرژی الکتریسیته شدند.


 



جمعه 27 / 3 / 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : ahmad & saman

چیزی که گوگل دو روز پیش معرفی کرد، فریم ورک Android@Home بود که یک برنامه ی کاملا بلند پروازانه است. کافی است یک روبات کوچک سبز رنگ (اندروید) داشته باشید تا تقریبا با همه چیز در خانه شما ادغام شده و آن ها را کنترل کند. این شرکت نحوه کار این فریم ورک را روی لامپ های حبابی به نمایش گذاشت. حالا زمان اش است که نگاهی نزدیک تر به آن بیاندازیم.

دستگاهی که بخواهد این فریم ورک جدید را به اجرا درآورد، نیاز دارد تا از یک پروتکل جدید بی سیم پشتیبانی کند. البته گوگل به جز نیاز به پهنای باند کم و مصرف کم انرژی، چیز دیگری درباره این پروتکل شرح نداده است. اما کاری که شما می توانید با این تکنولوژی جدید انجام دهیدد چیست؟ این تکنولوژی به اسمارتفون ها یا تبلت ها اجازه می دهد که چراغ ها را خاموش و روشن کنند و نور آن ها را کم و زیاد کنند. حتی برنامه ریزی هایی هم هست که چراغ ها قادر باشند ورود شخص را با اسمارتفونش تشخیص داده و به طور خودکار روشن شوند. اما آیا می توان با هر لامپی این کار ها را انجام داد؟ جواب منفی است. لامپ هایی که بتوانند از این تکنولوژی پشتیبانی کنند، احتمالا در اواخر امسال وارد بازار خواهند شد. انتظار قیمت زیادی نیز از آن ها نمی رود احتمالا هر لامپ که به سیستم بی سیم مخصوص مجهز است حدود ۳۰ دلار قیمت دارد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 14 / 3 / 1392برچسب:, :: 12:18 ::  نويسنده : ahmad & saman

یکی از ایده های جدید تولید انرژی ، انتقال انرژی خورشیدی از سطح ماه بصورت بی سیم است .
اصول اولیه این طرح توسط دکتر دیوید کریسول ( Dr. David Criswell ) محقق دانشگاه هوستون تگزاس و مدیر موسسهSpace Systems Operations ارائه شده است .
براساس این طرح ، ابتدا مجموعه ای بسیار وسیع از سلولهای خورشیدی بر سطح ماه ( که همیشه به طرف زمین است ) قرار داده میشوند تا نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند .

سپس انرژی الکتریکی حاصله به یک فرستنده مایکروویو ارسال میشود تا به امواج رادیویی در فرکانس 2.5 گیگاهرتز تبدیل شده و از آنجا بوسیله آنتنهای با پهنای بیم ( beam ) بسیار باریک بطرف زمین ارسال گردد .
در سطح زمین این امواج الکترومغناطیسی پرقدرت بوسیله آرایه های بسیار بزرگ ( very large array ) از آنتنهای مایکروویو دریافت شده و دوباره به انرژی الکتریکی تبدیل میشوند .

همچنین بخشی از این امواج توسط ماهواره های مخصوصی که در اطراف کره زمین قرار خواهند گرفت به نقاط دیگر کره زمین که در دید مستقیم ماه نمی باشند منعکس میشوند در واقع تبدیل انرژی الکتریکی به امواج الکترومغناطیسی این امکان را میدهد تا انرژی بصورت بی سیم از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل شود و در نقطه مقابل پس از دریافت امواج الکترومغناطیسی با انجام عمل عکس ، انرژی الکتریکی مجدداً تولید گردد ( به این روش اصطلاحاً power beaming میگویند) .

تقریباً اساس تمام سیستمهای انتقال برق بدون سیم بر همین پایه استوار است . البته واضح است که بازدهی چنین سیستمهایی در مقایسه با انتقال برق در خطوط برق بسیار پایین است چون مقدار زیادی از انرژی در تبدیل برق به امواج الکترومغناطیسی و بالعکس تلف میشود و بعلاوه مقداری از انرژی موجود در امواج نیز در فرآیند تشعشع و انتقال در محیط ( اتمسفر زمین ) به هدر خواهد رفت .

با این وجود ، دکتر کریسول در مقالات مختلفی که ارائه کرده ( منجمله مقاله 1 و مقاله 2 ) بصورت تحلیلی به این مسائل اشاره کرده و با محاسبات مختلف ادعا نموده است که میزان انرژی تولید شده با احتساب تمام این تلفات و مخارجی که صرف ساخت و نصب تجهیزات خواهد شد باز مقرون به صرفه خواهد بود و تنها به کسری از یک سنت برای تولید یک کیلو وات بر ساعت برق خواهد رسید .

البته دانشمندان ناسا نیز ایده های مشابهی مثل قرار دادن مجموعه ای از سلولهای خورشیدی و یا حتی صرفاً صفحه های منعکس کننده نور در مدار کره زمین ارائه کرده اند که بحث بر سر اینکه کدام روش مناسبتر است هنوز ادامه دارد.

(منبع : http\\newtmemicroblog.info )



دو شنبه 12 / 3 / 1392برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : ahmad & saman

آشكار ساختن ساختار ژنتيك و كشف منشاء استيكى كه جلوى ما گذاشته اند تا نوش جان كنيم...اتحاد الكترونيك و بيولوژى مى تواند حيطه هاى متنوعى چون پزشكى، علوم تغذيه، يا علوم دفاعى را دستخوش انقلاب سازد. سرعت پيشرفت ما آنچنان زياد است كه خطر زير پا گذاشتن اخلاقيات واقعاً وجود دارد.گرى هوپر عضو انجمن بيوتكنولوژى كه كارهاى ميليون دلارى برعهده دارد، با صداى خشن، عينك كوچك هيئت كالين پاول خطاب به همكارانش كه همگى مثل او قدشان حدود دو متر است، مى گويد: «بچه ها، بجنبيد! اگر اين كار را نكنيم، چينى ها جاى ما خواهند كرد!»

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...

 



ادامه مطلب ...


پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند. پریز‌های معمولی برق، به وسیله‌ی تراشه‌های جدید ساخته‌شده توسط شرکت Matsushita، می‌توانند به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اینترنت پر‌سرعت در خانه‌ها استفاده شوند و مصرف‌کنندگان را از کابل‌های Ethernet و دردسر اتصال به شبکه‌های wireless، نجات دهند.


    Matsushita ، پس از معرفی این فناوری جدید، اعلام کرده‌است که از این پس مصرف‌کنندگان خواهند توانست از سیم‌های برق در خانه‌ها نه‌تنها برای انتقال الکتریسیته، بلکه برای انتقال داده نیز استفاده کنند. به این ترتیب دستگاه‌های جدیدی که تراشه‌های ساخت Matsushita در آنها تعبیه شده‌اند، می‌توانند از طریق ارتباط دو‌شاخه با پریز‌های معمولی، به شبکه‌های اینترنت پر‌سرعت متصل شوند.
    گفتنی‌است که این فناوری قبلا نیز در بعضی جاها از جمله در آمریکا وجود داشته است، اما سیستم Matsushita، از این جهت منحصر‌به‌فرد است که می‌تواند اطلاعات را با سرعتی بسیار زیاد، تا 170 مگا‌بیت در ثانیه، یعنی سرعتی بیشتر از Ethernet، منتقل کند.
    Matsushita همچنین خانه‌ای رویایی را برای‌ مصرف‌کنندگان به‌تصویر کشیده‌است که در آن همه‌ی اعضای خانواده قادر خواهند‌بود فیلم‌هایی با کیفیت بسیار بالا را در هر اتاق خانه که‌ یک پریز برق در آن موجود باشد، دانلود کرده و مشاهده کنند.
    با اتصال دستگاه‌های ویژه‌ی ساخت این شرکت به پریز برق، تنها کاری که مصرف‌کنندگان باید انجام دهند، وصل کردن تلویزیون یا دیگر دستگاه‌ها به پریز، برای اتصال فوری به اینترنت پر‌سرعت است، که امکان ارسال اطلاعات online را بسیار سریع‌تر از اتصال از طریق مودم، فراهم خواهد ساخت.
    Matsushita امیدوار است که یخچال‌ها، تلویزیون‌ها و و دستگاه‌های دیگری را که این تراشه‌ها در آن‌ها نصب شده‌باشند، تولید کند. چنین یخچال‌هایی، این امکان را به مصرف‌کنندگان خواهند داد که از طریق تلفن‌همراه و یا laptopهای خود به آنها متصل شوند و مثلا موجودی تخم‌مرغ در یخچال را چک کنند، و یا دستگاه‌های برقی نظیر ماشین لباس‌شویی، کولر و...را از بیرون خانه خاموش یا روشن کنند.
 



Memristor، مخفف واژه Memory Resistor به معنای پایدار کننده حافظه است. از لحاظ سخت افزاری، یک ابزار میکروسکوپیک است که می‌تواند شرایط الکتریکی ماقبل خود را حفظ کند و با این ترفند می‌توان، حافظه موقتی را حتی پس از قطع جریان برق، حفظ کرد. قابل توجه است که استفاده از این تکنولوژی از ذخیره سازی حافظه‌های فلش، بسیار ارزان تر و سریع تر خواهد بود.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


محققان در ایرلند با استفاده از نانوسیم سیلیکونی موفق به ساخت اولین ترانزیستور بدون اتصال شده‌اند.

طبق گفته این محققان این افزاره که ایده آن اولین بار در سال 1925 داده شده ولی تاکنون ساخته نشده است، خواص الکتریکی نسبتاً اید‌ه‌آلی دارد. این افزاره در مقایسه با ترانزیستورهای مرسوم امروزی، به صورت بالقوه می‌تواند سریع‌تر و با توان کمتر کار کند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از نانو ترانزیستور‌های امروزی دارای اتصالات نیمه‌رسانا می‌باشند. معمول‌ترین نوع اتصال، اتصال p-n است که به‌وسیلة تماس بین یک قطعه سیلیکونی نوع p و یک قطعه سیلیکونی نوع n تشکیل می‌شود. در قطعه نوع p، سیلیکون برای ایجاد حفره‌های اضافی با ناخالصی‌ها دوپ می‌شود و در قطعه نوع N، سیلیکون برای ایجاد الکترون‌های اضافی با ناخالصی‌ها دوپ‌ می‌شود.

تعداد ترانزیستورها روی یک میکروتراشه سیلیکونی منفرد به طور فزاینده‌ای در حال افزایش می‌باشد و از سال 1970 تاکنون از چندصد به چندین بیلیارد رسیده است. در نتیجه ترانزیستورها به قدری ریز شده‌اند که ایجاد اتصالات با کیفیت در آنها به شدت مشکل شده است. در عمل تغییر غلظت دوپ‌کننده‌ی یک ماده‌ی در فصول کمتر از حدود 10 نانومتر بسیار مشکل است.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 15 / 2 / 1392برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : ahmad & saman

جام جم آنلاين: پژوهشگران برزيلي در بررسي هاي خود نشان دادند که با توسعه دستگاه هايي مي توان جريان الکتريسيته را از رطوبت موجود در اتمسفر استخراج و از آن استفاده کرد.



به گزارش مهر، دستگاه هايي را تصور کنيد که قادرند انرژي الکتريکي را از آسمان شکار کنند. همچنين تصور کنيد که سقف ساختمان ها از پانل هايي پوشيده شوند که بتوانند تخليه الکتريکي حاصل از رعد و برق را جمع آوري کرده و آن را به جريان الکتريسته قابل استفاده در مصارف خانگي تبديل کنند.

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

نوروز مبارک


ای قیـل و ای قــال تو خــوش       ***       و ای جمله اشکال تو خوش

ماه تو خوش، سال تو خـــوش       ***       ای ســـال و مـــه چاکر تو را


عید رو به همه ی دوستان و همراهان عزیز تبریک عرض می کنیم و آرزو می کنیم سال خوبی داشته باشید.

سالی که گذشت برای ما خیلی عالی بود. امیدوارم برای شما هم همینطور بوده باشه.

عید نوروز نمادی برای آزادی و صلحه. برای تمامی انسان ها دعا کنید.

توی کتابی خوندم فرشته ها هر سال، هنگام آغاز بهار و سال نو، فرش زندگی انسان ها رو می تکونند و تمیزش می کنند تا گرد و غبار بدی ها رو از روی اون پاک کنند.

چقدر خوبه که هر کسی در هر سال از زندگی و عمرش سعی کنه تا می تونه زیبا ببافه، چون این فرش نه برای من، نه برای شما، بلکه حاصل یک سال زندگی و بافندگی همه ی انسان هاست.

احمد و سامان



دو شنبه 12 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:29 ::  نويسنده : ahmad & saman


Pensa طرحی را با عنوان " Street Charge: Sign posts into charging stations " ارائه داده است که به صورت یک پایه روشنایی بوده و در خیابان به عنوان یک ایستگاه شارژ به همراه نورپردازی در شب مورد استفاده قرار می گیرد.


این طرح شبیه چوب حاکی بوده که در قسمت بالای آن سلول های فتوولتائیک و در قسمت زیر آن نیز LED نصب شده که به عنوان روشنایی نیز در شب قابل بهره برداری است.

به راحتی می توان تلفن همراه خودتان را از طریق پورت یو اس بی شارژ کنید و همچنین از نیمکت تعبیه شده کنار پایه برای نشستن استفاده کنید یا فنجان قهوه خود و تلفن همراه خود را در حائل تعبیه شده بگذارید.

استفاده از روشنایی در شب با استفاده از انرژی ذخیره شده در باطری

 



منبع:
http://www.pensanyc.com/what_weve_done.cfm



مسابقات جهانی james dyson awards باعث شده است که ایده های مخترعان جوان در سطح بین المللی انتشار پیدا کند.

داوران بین المللی از بین 15 فینالیست این مسابقات در 18 اکتبر در حال بررسی بهترین طرح می باشند.یکی از این طرح های در دست بررسی طرح Kieran John بود که با استفاده از یک نوع صندلی متحرک با استفاده از سیستم پنوماتیک صعود از تیر برق را برای سیمبان ها بسیار راحت می نمود.این سیستم با وزن تقریبی 30 کیلوگرم انجام خدمات مانوری، بهره برداری سریع تر، وسهولت در نگهداری وسرویس خطوط طراحی شده است.

هدف آنها از طراحی این سیستم به عنوان جایگزین کامیون با بوم عایق و یا بعنوان مکمل آن بوده است .این پلت فرم از یک بالابر با یک جفت موتور 300 وات پنوماتیک طراحی شده است.

این سیستم با قابلیت جلوگیری از چرخش به لحاظ ایمنی سیمبان از تماس با هادی و از ویژگی های شاخص آن ایمن بودن سیمبان از لحاظ مهار شانه ها و عدم خستگی و اجازه استراحت دادن به پاهاست.

 




منبع :
http://www.jamesdysonaward.org/Projects/Project.aspx?ID=2900&RegionId=0&Winindex=0



دو شنبه 10 / 12 / 1391برچسب:, :: 18:26 ::  نويسنده : ahmad & saman


طرز کار این کلید برق بدین صورت است که با دوربین فیلمبرداری مخفیانه‌ای که بر روی آن تعبیه شده و با استفاده از سنسور حرکتی تعبیه شده بر روی آن تصاویر ویدیوئی را با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به همراه صدا ضبط کرده و عکس‌هایی با کیفیت ۱۲۸۰×۹۶۰ پیکسل برای شما از صحنه به جا می‌گذارد و این اطلاعات بر روی کارت حافظه میکرواس‌دی ۲ گیگابایتی ضبط می‌شود.


این پایان کار نیست و شما قادر به کنترل از راه دور این کلید برق هستید!

اگر شما سیم کارتی را در این کلید قرار دهید آن وقت این کلید قادر خواهد بود در مواقع ضروری و یا دلخواه شما این تصاویر را برایتان ارسال کند تا به اندازه کافی وقت برای خبر کردن پلیس داشته باشید و به طور زنده شاهد پخش زنده تصاویر زمان دستگیری دزد باشید!

 



منبع:
http://jahannews.com/vdcb9zb88rhbz9p.uiur.html



اگر چه ایده کیبردهایی که کلیدهای آنها صفحات LCD کوچکی باشند، چندان تازه نیست و نمونه هایی از آن را هم در بازار می توان یافت، اما طرح استفاده از صفحه جوهر الکترونیک برای بر عهده گرفتن این وظیفه می تواند یک گزینه عالی باشد.

بر اساس طرحی از دو طراح با ذوق، این کیبرد از نمایشگرهای e-ink (همانند کتابخوان هایی چون کیندل) برای نمایش دینامیک و پویای کلیدها بهره می برد. این بدان معنی است که شما برای هر نرم افزار می توانید چینش صفحه کلید ویژه و جداگانه ای داشته باشید. با این کار استفاده از کلیدهای میانبر خاص در برنامه هایی چون فتوشاپ، ورد، یا پاورپوینت بسیار آسان تر می گردد. علاوه بر این تعیین فونت صفحه کلید در زبان های مختلف هم می تواند کار جذاب و جالبی باشد.

 

برای مشاهده ی متن کامل، لطفا" به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 / 12 / 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

طرح و ایده ای بسیار جالب از Seong Soyeon, Kim Seonmi, Lee Jeongjae, Park Jihye ، Lee Yeontaek که یکی از برندگان برتر در رد دات 2011 می باشد.این ایده به این صورت است که به هنگامی که شما وسیله الکتریکی خود مانند تلویزیون و یا ... را خاموش می کنید معمولا سیم آنرا از برق نمی کشید و این خود مصرف برق بدنبال دارد .کاری که این پریز جالب انجام می دهد اینست که بعد از 10 دقیقه دو شاخه را از برق جدا می کند تا به این ترتیب در مصرف برق و همچنین هزینه آن صرفه جویی شود.

 



دو شنبه 28 / 10 / 1391برچسب:, :: 16:21 ::  نويسنده : ahmad & saman

 

محققان دانشگاه ایلینویز موفق به ابداق قلمی شده اند که می تواند مدارهای مختلفی را بر روی سطوح چوبی، کاغذی و دیگر سطوح نوشته و منجر به تولید الکترونیکهای ارزان قیمت و قابل انعطاف شود. به گزارش خبرگزاری مهر، این قلم که به خودکارهای عادی شباهت دارد دارای جوهری از محلول نقره است. پس از اینکه با این خودکار بر روی سطحی نوشته می شود، رد جوهر بر روی سطح خشک شده و مسیری یکپارچه و متصل و رسانا را بر روی سطح به وجود می آورد که حتی اگر سطح چندین بار تا خورده و یا خمیده شود نیز اتصال این مسیر حفظ خواهد شد و به این شکل ایجاد انعطاف پذیری در تجهیزات الکترونیکی امکان پذیر خواهد شد.

 

 

در مطالعات پیشین، از جوهرهای فلزی در چاپگرهای جوهرافشان برای ساخت ابزارهای الکترونیکی استفاده می شد، اما این خودکار جدید از هزینه های ناشی از خریداری و برنامه ریزی چاپگرها کاسته و به شیوه ای قدیمی و آشنا و تنها با نوشتن می تواند مدارهایی متعدد و یکپارچه ای را بر روی سطوح مختلف ایجاد کند.بر اساس گزارش ام بی سی، به گفته دانشمندان با استفاده از این خودکار می توان در هر موقعیتی به طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی پرداخت. از این خودکار تا کنون برای نورپردازی بام ماکت یک خانه با استفاده از چراغهای LED استفاده شده است که انرژی مورد نیاز آن از یک باطری پنج ولتی تامین می شد.

 



دو شنبه 17 / 10 / 1391برچسب:, :: 13:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

اولین نیروگاه برق زیرزمینی در روسیه ساخته شد. این نیروگاه در عمق دوازده متری در محوطه مرکز فناوری نو« اسکولکووا» در حومه مسکو قرار دارد. سازندگان آن اطمینان می دهند که این نیروگاه از هر نظر مطمئن است و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی سازد و فقط یک نفر می تواند آن را هدایت کند.

از خارج، این نیروگاه به شکل تپه ای سبز است که به شکل زیبایی با عناصر آرایشی طبیعی تزیین شده است، اما در زیر زمین یک نیروگاه قوی قرار دارد. این سازه 6 طبقه از مساحت کل بیش از شش هزار متر مربع برخوردار است. ساخت آن بیش از 11 میلیون دلار خرج برداشت. با وجود چنین هزینه گرانی، ساخت چنین نیروگاه هایی از نظر اقتصادی با اساس است. آنها به حداقل مساحت نیاز دارند که بویژه برای شهرهای بزرگ بسیار مهم است. زیرا در آنجا هر متر مربع هم وزن طلاست.

عرصه انرژتیک تمام جهان بتدریج به نیروگاه های زیر زمینی رو می آورد. این گرایش جدید در عرصه تأمین انرژی است که نیاز به راه حل های فنی دشوار دارد. واسیلی بلوف رهبر فناوری کارآ از نظر انرژی « اسکولکووا» در اینباره گفت:  در جهان چنین نیروگاه هایی وجود دارند، اما تعداد آنها زیاد نیست. در مقیاس کلی شبکه برق رسانی، تعداد آنها بسیار کم است، چیزی حدود چند درصد. عمدتاً آنها در شهرهای بزرگ ساخته می شوند تا در مساحت ساخت آنها صرفه جویی شود.

 

 

هنگام طراحی و ساخت نیروگاه برق، توجه زیادی به امنیت این سازه در مقابل آتش سوزی مبذول می شود. در این نیروگاه ترانسفورماتوری پر از گاز بی اثر کار گذاشته شده است. این گاز هیچگونه واکنشی در تماس با محیط اطراف نشان نمی دهد و شعله ور نمی شود. به این ترتیب از آتش سوزی و انفجار جلوگیری می شود. این ترانسفورماتور برای انسان و محیط اطراف کاملاً بی خطر است.

 

طی پنج سال آینده قرار است یک نیروگاه دیگر از این نوع به بهره برداری برسد. این نیروگاه نیز شبیه نیروگاه « اسکولکوا» ساخته خواهد شد. عنوان آن از همین حالا مشخص است « سایوز» که انرژی مرکز فناوری نو را تأمین خواهد کرد.

نیروگاه برق از راه دور بصورت مستقیم و « آن – لاین» کنترل و اداره خواهد شد و نیازی به یک تیم کامل از متخصصان برای سرویس دهی ندارد. آندری ژوکوف معاون مهندس ارشد شبکه اصلی برق روسیه در اینباره گفت:  با شروع از سال 2000 میلادی، تمام تأسیسات جدید شبکه فدرال کمپانی بدون پرسونل خدمات، اداره خواهند شد. یعنی آنها از مراکز کنترل راه دور توسط یک یا دو نفر اداره خواهند شد. شعبات نیروگاه های « اسکولکوا» و « سایوز» از یک کنترل از راه دور مشترک برخوردارند که در بالای نیروگاه « سایوز» قرار خواهد داشت.

اینک در شعبات این نیروگاه ها تجهیزات نصب شده و تکنیک آلات و سیستم امنیتی آزمایش می شود. قرار است اوایل سال 2013 میلادی نیروگاه زیر زمینی « اسکولکوا» با ظرفیت کامل راه اندازی شود.



دو شنبه 16 / 10 / 1391برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : ahmad & saman

بزرگ‌ترین ایستگاه تولید برق خورشیدی در امارات متحده عربی افتتاح می شود
وزارت انرژی امارات از افتتاح بزرگ‌ترین ایستگاه تولید برق خورشیدی در شهر "مصدر" از توابع ابوظبی - پایتخت امارات متحده عربی – طی سال آینده میلادی خبر داد.
این ایستگاه شامل دو فاز بنام های شمس یک و شمس2 است که شمس یک در سال 2013 میلادی و شمس2 نیز در سال 2014میلادی راه اندازی خواهند شد. ظرفیت تولید هر یک از این دو فاز بالغ بر 100 مگاوات برق اعلام شده است.

 



دو شنبه 15 / 10 / 1391برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : ahmad & saman

.:: 300.000 نفری شدن بازدید کنندگان ::.


با عرض سلام خدمت تمامي دوستان عزيز .


پس از گذشت يك سال و اندی از افتتاح وبلاگ الکتروتکنیک و الکترونیک مفتخر به اعلان اين خبر مسرت بخش ميباشيم .
در هر صورت بر خلاف پيش بيني هاي ما اين اتفاق سريعتر از زمان در نظر گرفته رخ داد .
در همینجا جا دارد از شما عزیزان مبنی بر اینکه مدتي فعالیت  وبلاگ و پیج  به علت نزدیک شدن به ایام کنکور متوقف شده بود،
پوزش بطلبیم.
اميدواريم دوستان عزيز حمايت هاي بي دريغ خود را از وبلاگ و پیج ادامه داده تا مانند گذشته بتوانيم روند عالي خود را ادامه دهيم .
و در پايان باز هم از تمامي
شما عزیزان  که با ما در این راه همراه بودید صميمانه تشکر میکنیم و اميدوارم از گذراندن اوقات خود در این وبلاگ لذت ببرید .


پاينده و پايدار باشيد
مدیریت وبلاگ: احمد و سامان



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان