سه شنبه 25 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : ahmad & saman

روشنایی معابر با نیروی خورشیدی و موضوع تفکیک زباله در مبدأ همواره در مباحث انرژی پاک و سبز مطرح بوده است. ایده City Context بر خلاف بیشتر طرحهای مطرح شده، عملی و قابل انجام می باشد. این طرح از ترکیب یک چراغ روشنایی با کمک نیروی خورشید و محل ریختن زباله در پایه چراغ تشکیل شده است. برچسبهایی که روی در سطل زباله قرار می گیرد برای مشخص کردن نوع زباله و تفکیک آن در مبدأ استفاده می شود. برای حفظ بهداشت و جلوگیری از ریختن زباله ها، تنها مأموران مربوطه با یک عدد کارت مغناطیسی، قادر به بازکردن و تخلیه محل هستند. این طرح برنده “جایزه ایده سال ۲۰۱۱″ شده است.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 24 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:15 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت برادران پارکر اولین نمونه موتور سیکلت الکتریکی را با الهام از فیلم میراث ترون طراحی کرده است. این موتور سیکلت با طراحی آینده گر دارای موتور الکتریکی با قدرت ۹۶ ولت و باطری های لیتیومی است و استفاده از لامپهای LED رنگی به آن ظاهر فوق العاده ای بخشیده است

منبع: Toxel



سه شنبه 23 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:13 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت آلمانی E-volo نمونه اولیه ای از یک وسیله نقلیه هوایی جدید ساخته است. این وسیله با کمک ۱۶ ملخ هواپیمای الکتریکی قادر است مانند یک هلی کوپتر از روی زمین بلند شده و فرود بیاید. خلبان با یک جوی استیک ساده، این وسیله را کنترل می کند. این طرح مفهومی می تواند زمینه ای برای طراحی و تولید وسایل نقلیه هوایی شخصی در آینده قلمداد شود.

منبع: Toxel



سه شنبه 20 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : ahmad & saman

شرکت بریجستون در نمایشگاه Motor Show سال ۲۰۱۱ در توکیو، لاستیک جدیدی را ارئه کرد. این طرح مفهومی لاستیک که ساختار ترموپلاستیکی مقاوم و قابل انعطافی دارد، هیچ نیازی به هوا نداشته و میتواند از خود در مقابل سوراخ شدن محافظت کند. این لاستیک کارایی یکسانی دارد و می تواند وزنی معادل ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل نماید که قطعاً برای خودروهای کوچک شخصی مناسب است. شرکت بریجستون در حال انجام تحقیقات و بررسی های بیشتری روی این لاستیک است تا آن را در مقابل خطر نفوذ اشیای مختلف نیز محافظت نماید. این لاستیک بدون نیاز به هوا در سال ۲۰۱۳ به بازار خواهد آمد.

منبع: inewidea



سه شنبه 19 / 1 / 1392برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : ahmad & saman

لزوم استفاده هر چه بیشتر از انرژی های تجدید پذیر بر کسی پوشیده نیست. یکی از منابع مهم انرژی های تجدیدپذیر باد است. ایده Windtulip بر همین اساس شکل گرفته است. Mebrure Oral تیر چراغ برقی طراحی کرده که در روز به عنوان یک عنصر تزئینی در کنار پیاده رو عمل کرده و در شب با نورافشانی خود، محوطه اطراف را روشن می سازد. این چراغ نمونه خوبی است از تغییراتی که می توان در اماکن عمومی به منظور حفظ محیط زیست و صرفه جویی در انرژی های فسیلی انجام داد.

این تیر چراغ برق با دریافت قدرت باد و تبدیل آن به انرژی به کمک توربین و انتقال این انرژی به باطری های تعبیه شده، لامپ کم مصرف LED خود را در طول شب روشن می کند.

 

منبع: Yankodesign



امروز در نوراسی ایده مفهومی جالبی را به شما معرفی می کنم که برنده جایزه red dot design هم شده است. حتماً همه شما با مشکل پیدا کردن جهت سوراخهای روی پریزهای برقی که در پشت وسایل منزل پنهان شده و قابل دیدن نیستند برخورد کرده اید. پریزهایی که امروزه در منازل استفاده می شوند دارای دو سوراخ کوچک برای قرار گرفتن انتهای دو شاخه وسایل برقی هستند و از آنجائیکه اکثر ما سعی می کنیم پریزهای برق را در پشت مبلمان منزل خود پنهان کنیم، این مشکل برایمان پیش می آید. برای رفع این مشکل ایده مفهومی جالبی به نام Donut ارائه شده است. محل قرارگرفتن دوشاخه وسایل برقی در این پریز به صورت یک حلقه طراحی شده و بنابراین دوشاخه تحت هر زاویه ای به راحتی به پریز وارد میشود. با Donut دیگر لازم نیست برای پیدا کردن جهت دقیق سوراخهای پریز برق به خودتان زحمت دهید.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 17 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:58 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ رومیزی Levity توسط Peter Stathis به نحوی طراحی شده که قابلیت جمع شدن دارد. این چراغ انعطاف پذیر در حالیکه کمترین تأثیر را روی سطح میز کار دارد، به دلیل قابلیت بالای جمع شوندگی و تغییر زاویه نور، یکی از بهترین چراغهایی است که تا کنون برای استفاده در دفاتر خصوصی، روی نیمکتها، اتاق کنفرانس و میز جلسه طراحی و ساخته شده است. هنگامیکه از آن استفاده نمی شود، به آسانی پنهان شده و تقریباً همسطح میز می شود. طراحی ساده، مدرن و کارایی بالای این چراغ، آن را به گزینه بسیار خوبی برای استفاده در محیط کار تبدیل کرده است.

 

منبع: Contemporist



سه شنبه 16 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:55 ::  نويسنده : ahmad & saman

Chuang Chihong چراغی به شکل دریچه فاضلاب طراحی کرده است. این طرح خلاقانه فضایی خیالی را در کف خانه ایجاد می کند که گویا راه مخفی است برای فرار به بیرون از خانه. با جابجایی درپوش، چراغ زیر آن روشن میشود و برای خاموش شدن باید آن را دوباره سر جایش قرار دهیم.

منبع: Yankodesign



سه شنبه 15 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

این خودروی کوچک دوستدار محیط زیست توسط شرکت MDI طراحی شده و با استفاده از یک موتور هوای فشرده به حرکت در می آید. هوای محیط به داخل مخزن فشار بالای این خودرو که از جنس فیبر کربن و مواد ترموپلاستیک است، مکیده میشود و پس از کاهش فشار، باعث به حرکت در آوردن سیلندر مخصوص شده و نیروی لازم برای حرکت خودرو را فراهم می کند.

این ماشین به گونه ای طراحی شده که ظرفیت نشستن ۳ فرد بزرگسال و یک کودک را دارد و کنترل آن بر خلاف فرمانهای معمول، توسط یک جوی استیک انجام میشود. این خودرو توسط شرکت هندی تاتا موتورز ساخته خواهد شد و قیمت فروش آن در حدود ۱۰۰۰۰ دلار می باشد.

منبع: Toxel



سه شنبه 14 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:51 ::  نويسنده : ahmad & saman

‘Citylight’ ایده مفهومی جالبی است که به روشنایی معابر شهری کمک زیادی خواهد کرد. در این ایده وسایل ورزشی که در پارکها و سایر اماکن عمومی وجود دارند به وسیله ای جهت تولید برق و روشنایی تبدیل می شوند.  به این ترتیب با ورزش کردن مردم، انرژی جنبشی آن به الکتریسیته تبدیل شده و منجر به تولید انرژی مورد نیاز لامپ LED این چراغها میشود. این ایده نوآورانه و جالب کمک زیادی به روشنایی معابر و اماکن عمومی با صرف کمترین هزینه و منابع خواهد کرد.

منبع: inewidea



سه شنبه 13 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : ahmad & saman

دستگاه خودکار Swap-O-Matic یک روش خلاقانه و نوین برای مبادله کالا به کالا است. فرهنگ مصرفی کنونی مردم را به دور ریختن وسایل قدیمی خود و جایگزینی آنها با محصولات جدید تشویق می کند. با کمک این دستگاه خودکار شما میتوانید اقلامی را که نیازی به آنها ندارید، بازیافت کرده و برای استفاده سایر مردم قرار دهید. این دستگاه دارای ۱۳ محفظه جداگانه است و شما میتوانید کالای استفاده نکرده خود را مستقیماً با یکی از کالاهایی که دیگران در این محفظه ها گذاشته اند، تعویض کنید و یا آن را داخل محفظه ها برای فروش قرار دهید. یک صفحه لمسی به کاربران امکان ثبت اطلاعات حساب خود را میدهد، البته نه حساب پولی؛ این دستگاه روشی برای مبادله کالا به کالا است و نیازی به استفاده از پول نقد واقعی نیست. با این روش هر زمان که کالایی در دست دارید، میتوانید آن را با محصول دیگری که نیاز بیشتری دارید مبادله کنید.

 

 

منبع: inewidea



سه شنبه 12 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ Halley با طراحی خاص و منحصر به فرد خود برای استفاده در فضای باز و باغها بسیار مناسب است. این چراغ توسط Jordi Vilardell و Meritxell Vidal برای شرکت اسپانیایی Vibia مطابق با آخرین نوآوری ها در زمینه لامپهای LED طراحی شده و اجزای آن به راحتی مونتاژ و یا از هم جدا میشود. طراحی مدرن، فن آوری بالا و کارایی زیاد، این چراغ را برای روشنایی انواع فضاهای باز به گزینه ای ایده آل تبدیل کرده است.

 

 

منبع: DesignRulz



سه شنبه 11 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:44 ::  نويسنده : ahmad & saman

مجموعه جدید چراغ Muse که توسط طراح ایتالیایی Sandro Santantonio طراحی شده، تلفیق زیبایی از خطوط منحنی شکل به رنگهای شاد و متنوع است که در فضای اطراف خود حس شادابی، طراوت و زندگی به ارمغان می آورد. این چراغهای رنگارنگ که در ابعاد و فرمهای مختلف عرضه شده اند، برای روشنایی اماکن عمومی مانند رستورانها، کافه ها و حتی منازل مدرن شما گزینه خوبی به شمار می آیند.

 

 

منبع: Chictip



سه شنبه 10 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

پرده شش ضلعی HEX به گونه ای طراحی شده که قابلیت باز و بسته شدن به صورت خودکار را مطابق شرایط نور طبیعی بیرون دارد. هر ردیف از این پرده از دیافراگم های شش ضلعی تشکیل شده که دارای دو صفحه متحرک هستند و از بالا به یکدیگر متصل شده اند. صفحات متحرک از پائین به روتورهای کوچکی که در انتهای هر ردیف قرار دارد وصل شده اند. این روتورها قدرت مورد نیاز خود را از میکروکنترلری می گیرند که به یک سنسور حساس به نور خورشید متصل است. به این ترتیب در روزهای آفتابی تابستان، صفحات متحرک به صورت بسته باقی می مانند تا نور کمتری به داخل نفوذ کند و در روزهای زمستانی، با باز شدن این صفحات، نور خورشید به داخل نفوذ کرده و به گرم شدن محیط داخلی کمک می کند. از اینرو پرده HEX می تواند شکل و سایه خود را بر حسب نور طبیعی محیط بیرون به صورت خودکار تنظیم کند.

 

منبع: inewidea



سه شنبه 9 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:40 ::  نويسنده : ahmad & saman

مجموعه چراغ Scraplights توسط طراحان خوش ذوق هلندی Graypants از مقوای بازیافتی ساخته شده است. مقواهای بازیافتی پس از برش با لیزر، با چسبهای غیر سمی توسط دست بهم مونتاژ شده است تا این چراغهای زیبا و مدرن ساخته شود. از آنجائیکه فرایند چسباندن قطعات مختلف با دست انجام میشود، هر کدام از این چراغها منحصر به فرد بوده و با یکدیگر دارای تفاوتهای جزئی در رنگ و طرح هستند. نور و سایه ایجاد شده از این چراغها در محیط اطراف خود تأثیر خاصی داشته و فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند.

هر چند که این چراغها از مقوا ساخته شده اند، اما بسیار محکم هستند و به منظور کاهش خطر آتش سوزی، با مواد ضد حریق پوشانده شده اند. از این چراغها در محیط بیرونی و مرطوب نمیتوان استفاده کرد، اما برای روشنایی و تزئین فضاهای داخلی مدرن بسیار ایده آل هستند.

 

 

منبع: Freshome



سه شنبه 8 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : ahmad & saman

وسایل نقلیه با سلول سوخت هیدروژنی در هنگام حرکت تنها کمی بخار آب تولید می کنند. از آنجا که بیشتر جهان از این ماده تشکیل شده، میتوان گفت که اثری از خروجی اگزوز این خودروها در این حجم وسیع باقی نمی ماند و ناپدید میشود. همین امر منجر به ارائه ایده خلاقانه جدیدی برای تبلیغات خودروی مفهومی جدید مرسدس بنز F-Cell شده است.

مرسدس در این کمپین تبلیغاتی هوشمندانه با نصب تعدادی LED در یک سمت خودروی ون کوچک خود و نصب یک دوربین ضبط ویدیویی کانن ۵D Mark II در طرف دیگر، تصاویر پشت خودرو را بر روی نمایشگرهای LED در جلوی خودرو نشان میدهد. وقتی از کنار به این خودرو نگاه کنید، تقریباً نامرئی دیده میشود و تماشای آن برای بینندگان بسیار جالب، جذاب و سرگرم کننده می باشد.

 

منبع: Visualnews



سه شنبه 7 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : ahmad & saman

استودیو Toer که یک شرکت طراحی خلاق در هلند است، چراغ فنری LED جالبی طراحی کرده است. این چراغ که به شکل یک سایه بان بنفش رنگ است، ساختار ساده ای داشته و به دو سیم فلزی بسیار نازک و انعطاف پذیر متصل شده است. با بالا و پائین بردن سیمها، جهت این چراغ به راحتی تغییر کرده و جابجا میشود.

 

منبع: Design-milk



سه شنبه 6 / 1 / 1392برچسب:, :: 15:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

چراغ رومیزی خلاقانه “صفحه به صفحه” دارای یک لامپ کوچک ۵ ولتی LED است که میتواند از طریق USB به هر نوع رایانه ای وصل شود. شما میتوانید از این چراغ جالب در هنگام روز به جای پوستری برای تزئین کردن روی میز و با فرا رسیدن تاریکی به عنوان یک چراغ کوچک استفاده کنید. نکته جالب توجه در طراحی خلاقانه این چراغ، امکان تعویض پس زمینه این چراغ است که به آسانی ورق زدن و چرخاندن صفحات آن می باشد.

 

 

منبع: Chictip



سه شنبه 5 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:8 ::  نويسنده : ahmad & saman

هدف از این مطلب بررسی و اجرای روشی است که تحولی مهم در روند رایج قرائت کنتورهای مختلف به وجود می آورد. به طوری که بدون ایجاد کوچکترین دستکاری در ساختمان اصلی کنتور و فقط با نصب دستگاه مورد نظر بر روی آن عمل قرائت از کنتور صورت می گیرد.
 

زبان : فارسی
نوع فایل: PDF
حجم: 246 کیلوبایت
تعداد صفحات: 7 صفحه


یک شنبه 4 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:20 ::  نويسنده : ahmad & saman

در تمام تأسیسات الکتریکی به خصوص تأسیسات فشار قوی، زمین کردن یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامی است که برای رفاه و سلامتی و اصولا" ادامه ی زندگی اشخاص که به نحوی با این تجهیزات در تماس هستند و حتی در خارج از پست در رفت و آمد می باشند. باید با دقت هر چه تمام تر و با توجه به قواعد و قوانینی که بدین منظور تحریر شده اند انجام گیرد.

 

 

زبان : فارسی
تعداد صفحات: 86
نوع فایل: pdf
حجم: 2313 کیلو بایت

  



Proteus PCB Design v6.5 يك نرم افزار طراحي مدارهاي الكترونيكي و منطقي مي باشد. اين نرم افزار كاربران خاص دارد و شما كاربران خاص مي توانيد به كمك اين ابزار مدارهاي حرفه اي خود را طراحي كنيد. اين نرم افزار مي تواند امكان شبيه سازي میکرو کنترلرها و میکروپروسسور ها را در اختيار شما بگذارد. همچنین در این نرم افزار شما به راحتی قادر خواهید بود برد مدار چاپی  (PCB)را طراحی کنید. هم اکنون میتوانید این نرم افزار را دانلود نمائید.

 

 


نوع فایل: exe
حجم: 16 مگا بایت

   



یک شنبه 2 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:42 ::  نويسنده : ahmad & saman

نرم افزار Ducab یک نرم افزار قوی در زمینه محاسبات کابل است و بسیاری از مهندسین در طراحی هایی تاسیساتی از این نرم افزار استفاده می کنند، از مزیت های این نرم افزار می توان محیط کار ساده و آسان و همچنین محاسبه عوامل موثر در انتخاب کابل از جمله طول کابل، افت ولتاژ، جریان نامی، ضریب قدرت ، دمای محیط و ... اشاره کرد.

 

 


نوع فایل: exe
حجم: 67 کیلو بایت

   

 



یک شنبه 1 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:30 ::  نويسنده : ahmad & saman

نوروز مبارک


ای قیـل و ای قــال تو خــوش       ***       و ای جمله اشکال تو خوش

ماه تو خوش، سال تو خـــوش       ***       ای ســـال و مـــه چاکر تو را


عید رو به همه ی دوستان و همراهان عزیز تبریک عرض می کنیم و آرزو می کنیم سال خوبی داشته باشید.

سالی که گذشت برای ما خیلی عالی بود. امیدوارم برای شما هم همینطور بوده باشه.

عید نوروز نمادی برای آزادی و صلحه. برای تمامی انسان ها دعا کنید.

توی کتابی خوندم فرشته ها هر سال، هنگام آغاز بهار و سال نو، فرش زندگی انسان ها رو می تکونند و تمیزش می کنند تا گرد و غبار بدی ها رو از روی اون پاک کنند.

چقدر خوبه که هر کسی در هر سال از زندگی و عمرش سعی کنه تا می تونه زیبا ببافه، چون این فرش نه برای من، نه برای شما، بلکه حاصل یک سال زندگی و بافندگی همه ی انسان هاست.

احمد و سامان



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان